Аналитик


Ерөнхий сайд тодорсоноор тоглолт дуусахгүй

9 сар, 3 долоо хоног TIMES.MN


МАН-ын Бага хурал 12 цаг хуралдаж байж түүхэн шийдвэр гаргалаа. У.Хүрэлсүх, Н.Энхболд, Ө.Энхтүвшин гэсэн гурван нэр дэвшигчтэй өрнөсөн хурал их  ширүүхэн болж өнгөрсөн. Хурлын тов зарлагдсаны дараагаас улстөр судлаач,  сэтгүүлчдийн дүгнэж буйгаар хотын фракцийг шахсан нэлээд өөрчлөлтийг салхи сэнгэнүүлнэ гэж таамаглаж байв. Бага хурлын өмнө хуралдсан НИТХ-ын үйл явцыг харахад М.Энхболдын тэргүүлдэг хотын фракцийнхан эрх мэдлээ алдахгүйн тулд  гишүүдийг багцалж Н.Баярсайхан гэх хуучин, нэлээд нэр хүнд муутай кадрыг зүтгүүлэв. Баг хурлыг ч ийм маягаар багцлахаар тооцоолж УИХ-ын гшүүн Ө.Энхтүвшинг Ерөнхий сайдад нэр дэвшүүлсэн. М.Энхболдын халаасанд олигтой хөзөр байгаагүй тул Ө.Энхтүвшингээс өөрийг тэмтрээд ч олоогүй гэдэг. Эсрэг талд нь У.Хүрэлсүх, Н.Энхболд гэсэн хоёр нөхөр зогсчихоод байхад тэднийг давж санал цуглуулах хүн олно гэдэг үнэхээр хүнд байсан биз.


Ө.Энхтүвшинг зүтгүүлээд ч барахгүй гэдгээ мэдсэн хотынхон Бага хурлын гишүүдийн саналыг мөнгөөр үнэлж доогуур нь мэрэх маягаар ажиллаад ч барсангүй. Эндээс харахад хотынхон болон бусад нь гэсэн тоглолт өрнөжээ. Хэзээ ч мөхөхгүйгээр сууриа бат бөх болгосон хотын фракцийн эсрэг нэрээ дэвшүүлж хүч үзсэн У.Хүрэлсүх, Н.Энхболд нарт талархая. Ийнхүү олон жил МАН-ын удирдлагад сууж, хөрөнгө мөнгө, эрх мэдэлдээ аархсан хотын фракцийнхан  хоёр дахь хохирлоо амслаа. Эхлээд Ц.Сандуйг алдсан бол өчигдөр шөнө Ерөнхий сайдын суудлаа алдлаа. Ингээд асуудал шийдэж байна гэвэл эндүүрэл.


Улстөрийн тоглолтууд цаашид хэрхэн өрнөхийг урьдчилан таамаглахад бэрх. МАН-ын Удирдах зөвлөл, Бага хурлын гишүүдийг шинэчилнэ. Засгийн газрын танхимаа бүрдүүлнэ. Цаашлаад УИХ-ын даргын суудал яригдана. Тэр бүрт 60 тэрбумынхан буюу хотын фракцийнхан өөрсдийн хүнээ шургуулах, тохироо хийх гэж зүтгэнэ. Анхнаасаа аархсан 60 тэрбумынханаас салахаар дотоодын хувьсгал өрнүүлчихээд тохиролцоно гэвэл түүн шиг ичгэвтэр зүйл үгүй. Үүнийг У.Хүрэлсүх мэдэхийн дээдээр мэдэж байгаа биз. Шийдвэр гаргах бүртээ улс орны эрх ашгийг нэгдүгээр тавьж үзэхийг хүсэж байна. Удирдах зөвлөл, Бага хурлын гишүүдээ бүрэн бүрэлдэхүүнээр нь өөрчилж, Засгийн газрын танимаа мэдлэг туршлагыг нь харгалзаж, аль нэг бүлэглэл, фракцийн гар хөл болохгүй хүмүүсийг сонгоно гэж найдаж байна.


Салбарын сайдын ажлаа аваад тунилцаж цаг алдахгүй, мэдлэг дутаж түүртэхгүй хүмүүсийг сонгож чадвал алдсан цаг хугацааг нөхөх боломжтой. Дараа нь  М.Энхболд хариуцлагаа үүрч УИХ-ын даргын суудлаа шилжүүлнэ. УИХ-ын дарга хариуцлагаас мултардаг, зөөлөн сэнтий биш гэдгийг  мөн мэдрүүлэх бизээ.


Г.Санчир



Холбоотой мэдээлэл


АНХААРУУЛГА


Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд times.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Улс орон айл гэртэй нэн төсөөтэй. Хүрэлсүхийн залуучуудын фракц ялсан нь айл гэрийг эцэг эхчүүд нь бус, хүүхдүүд нь эцэг эх уруугуу нулимаад гэр орноо нураагаад явдагтай нэн төстэй юм болж байна. Энэ яавч сайны ёр биш.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Би 15 наснаасаа эрдэмд шимтэн, 30 хүрэхүйд эрийн цээнд хүрч, 40 хүрэхүйд төөрөлдөж гуйвахааргүй зогсож, 50 хүрэхүйд тэнгэрийн бошгыг (нийгэм, эдийн засгийн хуулийг) таньж, 60 хүрэхүйд сонссон болгоноо салгаж ялгаж чадах болж, 70 хүрээд хүсэл зоргоороо явавч, хэв ёсны хүрээ хэвчээнээс хэтэрч эс халив. /Дорнын агуу их гүн ухаантан, төрийн зүтгэлтэн Күнз/


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Огцорсон Засгийн газрын Шадар сайдыг их Монгол улсын Ерөнхий сайдаар томилно гэж байдаг энэ мөн дүүрсэн Их хурлаа!!! Энэ эрүүл ухаан уу? Энэ ёс суртахуун уу? Энэ ер нь юу вэ?


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Огцорсон Засгийн газрын Шадар сайдыг их Монгол улсын Ерөнхий сайдаар томилно гэж байдаг энэ мөн дүүрсэн Их хурлаа!!! Энэ эрүүл ухаан уу? Энэ ёс суртахуун уу? Энэ ер нь юу вэ?


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Сайханбилэг Алтанхуягийнхаа ар нуруу уруу хутга шаагаад Ерөнхий сайд болж л байдаг, одоо Хүрэлсүх Эрдэнэбатынхаа ар нуруу уруу хутга шаагаад Ерөнхий сайд болж л байдаг. Энэ Монгол улсад хууль цааз, шүүх засаглал, шурарга ёс, ёс суртахуун гэж байна уу???


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Энэ Монголд Үндсэн хуулийн цэц, хууль, шүүх засаглал гэж байна уу??? Огцорсон Засгийн газрын гишүүн шадар сайд эргээд Ерөнхий сайдад нэр дэвшиж л байдаг. Бурхан миньь энэ юу вэ? Юу үзэх нь энэ вэ?


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Огцорсон Засгийн газрын шадар сайд нь Ерөнхий сайд болж л байдаг. Энэ хаанахын ёс вэ? Энэ эрүүл ухаан уу!!! Монголын ард түмнээр ингэж ч тоглох гэж.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Нэг шинэ том дарга гарч ирээд улс орныг хөгжүүлчихэх юм шиг, жаргуулах юм шиг их л хөөрцөглөх юм. Улс ороны хөгжил дэвшил нь хэн нэг том даргаас бус, ямар нэг том намаас бус, ямар нэг том сонгуулиас бус, ямар нэг том томилолтоос бус харин гагцхүү ард түмний хүмүүжил, ухамсар, ёс суртахуунаас л хамаардаг гэдгийг дэлхийн мянган мянган жилийн түүх бэлхэнээ харуулдаг. Тиймээс ч ямар ард түмэн байна, тийм удирдагчид байна гэж ярьдаг. У.Хүрэлсүх Ерөнхий сайд болно гэж мөн ч их л хөөрцөглөх юм. Манай улс төрчид, ард иргэдийн ёс суртахуун, хүмүүжил, ухамсарын цар хэмжээ ямар өчүүхэн болох нь энэ бүхнээс харагдана. Монгол оронд хүмүүжлийн, ухамсарын, ёс суртахууны хувьсгал хийгээгүй цагт энэ байдал цаашдаа ч үргэлжилнэ. Монголчууд улс орноо өөрсдөө нураана, нурааж ч байна. Цаашдаа ч улам нураах болно. Тэгээд тусгаар тогтнолоо алдана...


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


У.Хүрэлсүх бол хагалан бутаргагч. Бас урвагч. Тэр 90 жилийн настай хуучны МАХН-ыг МАН, МАХН болгож хагалан бутаргасан. Одоо тэрээр МАН-ыг хагалан бутаргахаар үхэн хатан зүтгэж байна. Хүн ардаа, улс төрчдөө болгоомжлогтун!!! Тэр холын Америк, ойрын АН-ын захиалгаар ажиллаж байна.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Манай Ерөнхийлөгчид, Ерөнхий сайдууд, УИХ-ын эрхэм гишүүд, ард түмэн нийтээрээ Ардчилал хэмээх хорны мансууралд 1990 онд орсон бөгөөд энэ нь хулгана хулганы хор идсэнтэй ав адилхан юм. Учир нь Ардчилал хэмээх энэ хүчтэй хоронд дэлхийн томоохон бар улсууд (Америк, Европ, Орос, Япон гэх мэт) бүгдээрээ хордсон бөгөөд түүний хажууд Монгол улс бол жижигхэн хулгана л юм. Бид юунд хордсондоо ч мэдэхгүй, мэдэхийг ч хүсэхгүй самуурчихсан, элийрчихсэн явна. Самуурч элийрчихсэн учраас бид ардчилал, даярчлал, дөрвөн жилийн ардчилсан сонгууль, чөлөөт зах зээл, хувийн өмч, төр муу менежер, залуу улс төрч, жендерийн тэгш эрх, прагматик сургалт, гуравдагч хөрш, хүний эрх, гадаадын хөрөнгө оруулалт, төрийн гурван өндөрлөг, сөрөг хүчин, Засгийн газрыг огцоруулах, Засгийн газрыг шинээр бүрдүүлэх, УИХ-ыг тараах, УИХ-ын сонгуулийг дахин явуулах гэх мэтээр солиорч хашгачсаар явна.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Дэлхийн улс орнууд гайт Ардчиллын хоронд бүрэн хэмжээгээр мансуурчээ. Америкийн тусгай албадын зохион бүтээсэн фашизмаас ч илүү аюултай Ардчилал хэмээх энэ гайт хорны мансуурлыг эмчлэх эмийг зохион бүтээхээр манай хоёр их хөрш Орос, Хятад орнууд эрчимтэй ажиллаж байна. Үүний ачаар хүн төрөлхтөн ойрын жилүүдэд Ардчиллын хорыг дарах гайхамшигт эм гаргаж авна гэдэгт итгэж байна.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Хятадын удирдагчид Ардчилал гэж солиорсон залуучуудынхаа бөөрийг 1990 онд Тэн-Ан-Миний талбайд сугалаад хаячихсан. Манай Батмөнх мэтийн аймхай, хулчгар, эр зориггүй удирдагчид 1990 онд Сүхбаатрын талбайд Ардчилал гэж солиорсон Элбэгдорж, Бат-Үүл Зориг, Баабар, халзан Ганболд мэтийн залуучуудад хоёр гараа өргөөд буугаад өгчихсөн. Үр дүнд нь Хятад улс дэлхийн хамгийн хөгжилтэй хүчирхэг гүрэн болж хөгжсөн бөгөөд харин Монгол улс эдийн засгийн хувьд дэлхийн хамгийн ядуу, хүн ард нь боловсрол, оюун ухаан, ёс суртахууны хувьд бүрэн дампуурсан улс болж хувирсан. Энэ бол гашуун боловч үнэн. Ардчилал бол фашизмаас ч илүү аюулт дайсан.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Ардчилал, даяарчлал, олон ургалч үзэл, олон намын систем, залуу улс төрч, төр муу менежер, сонгуулийн хар машин, гуравдах хөрш, чөлөөт зах зээл, өмч хувьчлал, хувийн өмч, эрх чөлөө, ашигт малтмалын ордын лиценз, лицензийн наймаа, гадаадын хөрөнгө оруулалт энэ бүхэн чинь буурай хөгжилтэй орнуудын газрын хэвлийн болон бусад баялагийг дээрэмдэж авахын тулд гадаадын эдийн засгийн алуурчдын нарийн бодож боловсруулсан, Африк, Латин Америк, Ойрхи дорнодын орнуудад олон жил туршигдаж, хэрэгжсэн нарийн арга, технологи юм. Гадаадын эдийн засгийн алуурчид энэ технологийг 1990 оноос Ардчилал нэрээр Монгол улсад нэвтэрүүлж, амжилттай хэрэгжүүлж эхэлсэн. Энэ бузар технологийг Монгол улсад шууд гардан хэрэгжүүлэгч нь АН, туслан хэрэгжүүлэгч нь МАН юм. Энэ бузар технологийг Хятадууд 1990 онд Тэн-Ан-Миний талбайд шууд бут ниргэсэн, харин Оросод Путин гарч ирээд 2000 онд бут ниргэсэн. Гэтэл энэ бузар технологийг АН, МАН хоёр өнөө хүртэл Монголд уралдан хэрэгжүүлсээр байна. Монголчууд сэрэгтүн, ухаарагтун.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Ардчиллаас хүчирхийлэл төрдөг. Агуу их гүн ухаантан Платон/


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


“Ардчилал гэдэг бол хоёр боохой, нэг хурга нийлээд үдийг хоолондоо юу идэхээ шийдэж буй хэрэг юм” гэж АНУ-ын ерөнхийлөгч асан Бенжамин Франклин нэгэнтээ хэлжээ. Эндээс ямар дүгнэлт гарна гэвэл бүх юм шударга үнэн, олонхийн саналын дагуу үдийн хоолонд хөөрхий хургыг иднэ гэдэг нь тодорхой. “Олонхийн санал” гэдэг ийм л аюултай үг. Махчид, шимэгчид, сорогчид “олонхийн санал”-ын дагуу эрх баригчдын эгнээнд орж ирэх нь ийм л аюултай. Манай эрх баригчид бол махчид, шимэгчид, сорогчид юм. Ардчилал нь эрх баригчдыг хүссэн ч хүсээгүй ч махчид, шимэгчид, сорогчид болгодог. Ардчиллыг үүрд устгасан цагт л Монгол орон өндийнө.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Ардчилал бол хүнийг ёс суртахуунгүй, мөс чанаргүй зөвхөн идэж уухаа боддог адгуусан амьтан болгох нууц Америк технологи юм. Өөрөөр хэлвэл хүнийг ёс суртахуунгүй, мөс чанаргүй адгуусан амьтан болгон хувиргах технологийг Ардчилал гэнэ. Ёс суртахуунгүй, мөс чанаргүй болсон хүмүүс улс орноо өөрсдөө нураадаг. Бид өнөөдөр Монгол улсаа өөрсдөө нурааж ч байна. Ардчиллыг таягдан хаяхгүй л бол цаашид улам л хурдан өөрсдөө нурааж Монгол хүн, Монгол улс дэлхийн тавцангаас үүрд арчигдана.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Манай гариг дэлхий дээр засаглалын олон янзын хэлбэр туршигдсаар ирсэн, цаашид ч туршигдах болно. Хэн ч ардчиллыг төгс төгөлдөр, хамгийн ухаалаг гэж хэлж чадахгүй. Харин ч ардчиллыг хүн төрөлхтний түүхэнд оршиж байсан засаглалын бүхий л хэлбэрээс хамгийн муу нь гэж хэлдэг хүмүүс бий. /Нобелийн шагналт, Английн ерөнхий сайд Уинстон Черчилль/


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Манай улсын ард түмэн хэдэн мянган жилийн турш дангаар ноёрхох засаг төрийн дор зовж шаналж ирлээ. Сэтгэлдээ бодогдож буйгаа амаар гаргаж хэлдэгггүй, худлыг мэдэвч өөрийн биеийн аюулгүйг бодож худал хэлдэг, шийтгэл залхаалтаас зайлсхийж хууран мэхэлдэг, ийм маягаар худал хуурмаг байдал амьдралын хэвшил болж, төлөв тулхгүй байдал өдөр тутмын дадал хэвшилд нэвтэрч, ичдэг нэрэлхдэг хүн үгүй, нэгэн биеийн цэвэр ариун байдал бүгд арилж алга болон, чухамдаа эх орноо бодох энэ тэр үнэндээ байхгүй болсон байв (130 жилийн өмнө Японы их соён гэгээрүүлэгч Фукузава Юкичийн хэлсэн үг)


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Боолын сэтгэлгээтэй ард түмэн гагц төр улсын удирдагчийг юмуу системыг өөрчилсөн төдийд уг сэтгэлгээнээс ангижирахгүй. Улс төрийн хүч (нам) төдий зүйлээр ард түмнийг аварна гэдэг нь угтаа аюултай гэнэн сэтгэлгээ бөгөөд иймэрхүү үзэл аль ч үед газар авахдаа тун амархан байдаг. Асар их төлөөс төлж улс орноо өөрчилье гэж зүтгэвч ард түмний сэтгэл өөрчлөгдөж хувирахгүй л бол хувьсал өөрчлөлт барагтай үр дүнгээ өгөхгүй билээ. /Английн гүн ухаантан Самуэл Смайлс/


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Манай улсын ард түмэн хэдэн мянган жилийн турш дангаар ноёрхох засаг төрийн дор зовж шаналж ирлээ. Сэтгэлдээ бодогдож буйгаа амаар гаргаж хэлдэгггүй, худлыг мэдэвч өөрийн биеийн аюулгүйг бодож худал хэлдэг, шийтгэл залхаалтаас зайлсхийж хууран мэхэлдэг, ийм маягаар худал хуурмаг байдал амьдралын хэвшил болж, төлөв тулхгүй байдал өдөр тутмын дадал хэвшилд нэвтэрч, ичдэг нэрэлхдэг хүн үгүй, нэгэн биеийн цэвэр ариун байдал бүгд арилж алга болон, чухамдаа эх орноо бодох энэ тэр үнэндээ байхгүй болсон байв (130 жилийн өмнө Японы их соён гэгээрүүлэгч Фукузава Юкичийн хэлсэн үг)


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Манай гариг дэлхий дээр засаглалын олон янзын хэлбэр туршигдсаар ирсэн, цаашид ч туршигдах болно. Хэн ч ардчиллыг төгс төгөлдөр, хамгийн ухаалаг гэж хэлж чадахгүй. Харин ч ардчиллыг хүн төрөлхтний түүхэнд оршиж байсан засаглалын бүхий л хэлбэрээс хамгийн муу нь гэж хэлдэг хүмүүс бий. /Нобелийн шагналт, Английн ерөнхий сайд Уинстон Черчилль/


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Ардчилал бол хүнийг ёс суртахуунгүй, мөс чанаргүй зөвхөн идэж уухаа боддог адгуусан амьтан болгох нууц Америк технологи юм. Өөрөөр хэлвэл хүнийг ёс суртахуунгүй, мөс чанаргүй адгуусан амьтан болгон хувиргах технологийг Ардчилал гэнэ. Ёс суртахуунгүй, мөс чанаргүй болсон хүмүүс улс орноо өөрсдөө нураадаг. Бид өнөөдөр Монгол улсаа өөрсдөө нурааж ч байна. Ардчиллыг таягдан хаяхгүй л бол цаашид улам л хурдан өөрсдөө нурааж Монгол хүн, Монгол улс дэлхийн тавцангаас үүрд арчигдана.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


“Ардчилал гэдэг бол хоёр боохой, нэг хурга нийлээд үдийг хоолондоо юу идэхээ шийдэж буй хэрэг юм” гэж АНУ-ын ерөнхийлөгч асан Бенжамин Франклин нэгэнтээ хэлжээ. Эндээс ямар дүгнэлт гарна гэвэл бүх юм шударга үнэн, олонхийн саналын дагуу үдийн хоолонд хөөрхий хургыг иднэ гэдэг нь тодорхой. “Олонхийн санал” гэдэг ийм л аюултай үг. Махчид, шимэгчид, сорогчид “олонхийн санал”-ын дагуу эрх баригчдын эгнээнд орж ирэх нь ийм л аюултай. Манай эрх баригчид бол махчид, шимэгчид, сорогчид юм. Ардчилал нь эрх баригчдыг хүссэн ч хүсээгүй ч махчид, шимэгчид, сорогчид болгодог. Ардчиллыг үүрд устгасан цагт л Монгол орон өндийнө.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Ардчиллаас хүчирхийлэл төрдөг. Агуу их гүн ухаантан Платон/


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Ардчилал, даяарчлал, олон ургалч үзэл, олон намын систем, залуу улс төрч, төр муу менежер, сонгуулийн хар машин, гуравдах хөрш, чөлөөт зах зээл, өмч хувьчлал, хувийн өмч, эрх чөлөө, ашигт малтмалын ордын лиценз, лицензийн наймаа, гадаадын хөрөнгө оруулалт энэ бүхэн чинь буурай хөгжилтэй орнуудын газрын хэвлийн болон бусад баялагийг дээрэмдэж авахын тулд гадаадын эдийн засгийн алуурчдын нарийн бодож боловсруулсан, Африк, Латин Америк, Ойрхи дорнодын орнуудад олон жил туршигдаж, хэрэгжсэн нарийн арга, технологи юм. Гадаадын эдийн засгийн алуурчид энэ технологийг 1990 оноос Ардчилал нэрээр Монгол улсад нэвтэрүүлж, амжилттай хэрэгжүүлж эхэлсэн. Энэ бузар технологийг Монгол улсад шууд гардан хэрэгжүүлэгч нь АН, туслан хэрэгжүүлэгч нь МАН юм. Энэ бузар технологийг Хятадууд 1990 онд Тэн-Ан-Миний талбайд шууд бут ниргэсэн, харин Оросод Путин гарч ирээд 2000 онд бут ниргэсэн. Гэтэл энэ бузар технологийг АН, МАН хоёр өнөө хүртэл Монголд уралдан хэрэгжүүлсээр байна. Монголчууд сэрэгтүн, ухаарагтун.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Хятадын удирдагчид Ардчилал гэж солиорсон залуучуудынхаа бөөрийг 1990 онд Тэн-Ан-Миний талбайд сугалаад хаячихсан. Манай Батмөнх мэтийн аймхай, хулчгар, эр зориггүй удирдагчид 1990 онд Сүхбаатрын талбайд Ардчилал гэж солиорсон Элбэгдорж, Бат-Үүл Зориг, Баабар, халзан Ганболд мэтийн залуучуудад хоёр гараа өргөөд буугаад өгчихсөн. Үр дүнд нь Хятад улс дэлхийн хамгийн хөгжилтэй хүчирхэг гүрэн болж хөгжсөн бөгөөд харин Монгол улс эдийн засгийн хувьд дэлхийн хамгийн ядуу, хүн ард нь боловсрол, оюун ухаан, ёс суртахууны хувьд бүрэн дампуурсан улс болж хувирсан. Энэ бол гашуун боловч үнэн. Ардчилал бол фашизмаас ч илүү аюулт дайсан.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Дэлхийн улс орнууд гайт Ардчиллын хоронд бүрэн хэмжээгээр мансуурчээ. Америкийн тусгай албадын зохион бүтээсэн фашизмаас ч илүү аюултай Ардчилал хэмээх энэ гайт хорны мансуурлыг эмчлэх эмийг зохион бүтээхээр манай хоёр их хөрш Орос, Хятад орнууд эрчимтэй ажиллаж байна. Үүний ачаар хүн төрөлхтөн ойрын жилүүдэд Ардчиллын хорыг дарах гайхамшигт эм гаргаж авна гэдэгт итгэж байна.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Манай Ерөнхийлөгчид, Ерөнхий сайдууд, УИХ-ын эрхэм гишүүд, ард түмэн нийтээрээ Ардчилал хэмээх хорны мансууралд 1990 онд орсон бөгөөд энэ нь хулгана хулганы хор идсэнтэй ав адилхан юм. Учир нь Ардчилал хэмээх энэ хүчтэй хоронд дэлхийн томоохон бар улсууд (Америк, Европ, Орос, Япон гэх мэт) бүгдээрээ хордсон бөгөөд түүний хажууд Монгол улс бол жижигхэн хулгана л юм. Бид юунд хордсондоо ч мэдэхгүй, мэдэхийг ч хүсэхгүй самуурчихсан, элийрчихсэн явна. Самуурч элийрчихсэн учраас бид ардчилал, даярчлал, дөрвөн жилийн ардчилсан сонгууль, чөлөөт зах зээл, хувийн өмч, төр муу менежер, залуу улс төрч, жендерийн тэгш эрх, прагматик сургалт, гуравдагч хөрш, хүний эрх, гадаадын хөрөнгө оруулалт, төрийн гурван өндөрлөг, сөрөг хүчин, Засгийн газрыг огцоруулах, Засгийн газрыг шинээр бүрдүүлэх, УИХ-ыг тараах, УИХ-ын сонгуулийг дахин явуулах гэх мэтээр солиорч хашгачсаар явна.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


У.Хүрэлсүх бол хагалан бутаргагч. Бас урвагч. Тэр 90 жилийн настай хуучны МАХН-ыг МАН, МАХН болгож хагалан бутаргасан. Одоо тэрээр МАН-ыг хагалан бутаргахаар үхэн хатан зүтгэж байна. Хүн ардаа, улс төрчдөө болгоомжлогтун!!! Тэр холын Америк, ойрын АН-ын захиалгаар ажиллаж байна.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Нэг шинэ том дарга гарч ирээд улс орныг хөгжүүлчихэх юм шиг, жаргуулах юм шиг их л хөөрцөглөх юм. Улс ороны хөгжил дэвшил нь хэн нэг том даргаас бус, ямар нэг том намаас бус, ямар нэг том сонгуулиас бус, ямар нэг том томилолтоос бус харин гагцхүү ард түмний хүмүүжил, ухамсар, ёс суртахуунаас л хамаардаг гэдгийг дэлхийн мянган мянган жилийн түүх бэлхэнээ харуулдаг. Тиймээс ч ямар ард түмэн байна, тийм удирдагчид байна гэж ярьдаг. У.Хүрэлсүх Ерөнхий сайд болно гэж мөн ч их л хөөрцөглөх юм. Манай улс төрчид, ард иргэдийн ёс суртахуун, хүмүүжил, ухамсарын цар хэмжээ ямар өчүүхэн болох нь энэ бүхнээс харагдана. Монгол оронд хүмүүжлийн, ухамсарын, ёс суртахууны хувьсгал хийгээгүй цагт энэ байдал цаашдаа ч үргэлжилнэ. Монголчууд улс орноо өөрсдөө нураана, нурааж ч байна. Цаашдаа ч улам нураах болно. Тэгээд тусгаар тогтнолоо алдана...


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Огцорсон Засгийн газрын шадар сайд нь Ерөнхий сайд болж л байдаг. Энэ хаанахын ёс вэ? Энэ эрүүл ухаан уу!!! Монголын ард түмнээр ингэж ч тоглох гэж.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Энэ Монголд Үндсэн хуулийн цэц, хууль, шүүх засаглал гэж байна уу??? Огцорсон Засгийн газрын гишүүн шадар сайд эргээд Ерөнхий сайдад нэр дэвшиж л байдаг. Бурхан миньь энэ юу вэ? Юу үзэх нь энэ вэ?


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Сайханбилэг Алтанхуягийнхаа ар нуруу уруу хутга шаагаад Ерөнхий сайд болж л байдаг, одоо Хүрэлсүх Эрдэнэбатынхаа ар нуруу уруу хутга шаагаад Ерөнхий сайд болж л байдаг. Энэ Монгол улсад хууль цааз, шүүх засаглал, шурарга ёс, ёс суртахуун гэж байна уу???


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Огцорсон Засгийн газрын Шадар сайдыг их Монгол улсын Ерөнхий сайдаар томилно гэж байдаг энэ мөн дүүрсэн Их хурлаа!!! Энэ эрүүл ухаан уу? Энэ ёс суртахуун уу? Энэ ер нь юу вэ?


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Огцорсон Засгийн газрын Шадар сайдыг их Монгол улсын Ерөнхий сайдаар томилно гэж байдаг энэ мөн дүүрсэн Их хурлаа!!! Энэ эрүүл ухаан уу? Энэ ёс суртахуун уу? Энэ ер нь юу вэ?


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Би 15 наснаасаа эрдэмд шимтэн, 30 хүрэхүйд эрийн цээнд хүрч, 40 хүрэхүйд төөрөлдөж гуйвахааргүй зогсож, 50 хүрэхүйд тэнгэрийн бошгыг (нийгэм, эдийн засгийн хуулийг) таньж, 60 хүрэхүйд сонссон болгоноо салгаж ялгаж чадах болж, 70 хүрээд хүсэл зоргоороо явавч, хэв ёсны хүрээ хэвчээнээс хэтэрч эс халив. /Дорнын агуу их гүн ухаантан, төрийн зүтгэлтэн Күнз/


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [139.5.216.191]


Улс орон айл гэртэй нэн төсөөтэй. Хүрэлсүхийн залуучуудын фракц ялсан нь айл гэрийг эцэг эхчүүд нь бус, хүүхдүүд нь эцэг эх уруугуу нулимаад гэр орноо нураагаад явдагтай нэн төстэй юм болж байна. Энэ яавч сайны ёр биш.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [202.21.101.130]


60 тэрбум бол санаа байсан харин 35 тэрбум бол Каплад Элбэгдоржийн өгсөн бодит мөнгө шүү энэ хулгайчийг барьж шоронд хатаахыг олон түмэн хүсэж байна.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [1.30.52.201]


Mongol ardiin namiin lalaruudiig haraal ideg. Hudlaa baahan shaaj baigaad garsan ih bagagui muu lalaruud hiij giiguulsen ym baihgui huvia bodson lalaruud. Bas Ardchilsan namiig bas haraal ideg uur heleh muu ug alga PIZDA


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [119.40.103.162]


Төрд шургалсан эрлийзүүдээс салах цаг иржээ, Эрдэнэт-н 49-ийг хулгай хийсэн, 800 тэрбумын концесс , 60 тэрбумын мафи нээрээ л эхний цохилтоо авсан шүү,


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [103.229.122.32]


Bayaraas EHLEED OFFSHOR AKULUUDIIG BARIAD EHELVEL HURELSUHIIG SHUTYE.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [103.229.122.32]


enhboldiig zugeer ih hurliin dargaas ogcoruulj orhij bolohgui,barivchlah heregtei,


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [103.26.195.29]


УИХ-ын даргаас огцоруулж хэрэг үүсгэн оймсыг нь гозолзуулах ёстой. Хотын фракц гэгч нь хотынхон биш шүү дээ хотыг хоосолсон хулгайч нар шүү дээ. МАН-д сайн цэвэрлэгээ хийж эрлийзүүдээсээ сал


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [119.40.103.162]


Өө хотын мафи-гаас салж магадгүй байна шүү, ээ бурхан минь ээ


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног []


Azaar Hurelsuh hotiinh um bna. Tehehgui bol huduunuus songogdson hun yadaj l olon hamaatanaasaa daraa ni sumiinhaa geed l daraa ni aimgiinhaa hun gd l ternii duu ah geed l bur zambaraagui olon huduunii humuus taviad baihaar uls hugjihgui!!! Uchir ni hotod ussun huduu ussun humuusiin setgej bgaa ni mash tom yalgaatai bdg. Yadaj odoo hotiin dargaa songohdoo Batuul shig hotod turj ussun huniig l songomoor bna. Ali neg sum aimag nutag geed guihgui shuu dee. Hotod turj ussun bid hotoo l gedeg sh dee..


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног []


НАМЫН ДОТООД АСУУДАЛ ТАНАЙ САЙТАД ЮУНЫ ХАМАА БАЙНАА.


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [202.21.124.18]


юун шунал. бид цөөхөн тэрбумтатай, бусад нь үгээгүй ядуу болох аман дээр ирчихсэн байлаа. Одоо нар гийлээ. Шинэ ерөнхий сайд сайд ард түмнийхээ төлөө сайн ажиллах хэрэгтэй. МАН-д олон эх оронч байдаг юм байна. Баяр хүргэе!


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [202.131.248.214]


Enkoldod hariutslaga tootsoj heden tur damnasan 60 terbumiig hurdan shiideh heregtei


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [202.131.248.214]


Хүрэлсүх Женко 2 гар нийлэн эх орноо мандуулах нь. Харин Энколд л илүү байна даа


Зочин    9 сар, 3 долоо хоног [202.21.120.242]


яасан их шунал вэ??? дахиад л төрийн албан хаагчдыг халж солих бөөн хүсэл бүх даргын суудал хэрэгтэй юм байх даа????